tirsdag den 28. juni 2011

En dejlig weekend

Det har været en weekend fyldt med godt oplevelser.

Lørdag morgen var første opgave, at få tre unge gutter til Roskilde Festival - feststemte, forventningsfulde og glade fyldte de bilen med diverse fornødenheder.

Her tømmer de den igen i vejkangen på Køgevej - "det må man ikke", sagde den søde betjent, men de bar over med mødre og fædre, der skulle sætte deres glade unger af ... 
Godt de havde sækkevognen med (det er min uden hår og med solbrillerne i nakken)

Så gik turen videre til udflugt i TøsernesPrøveGrænserKlub. Vi er 9 tøser (i varierende alder) der mødes 3-4 gange årligt og spændt venter på at høre, hvad dagens arrangører har fundet på.

Ja, det er jo næsten den største udfordring for mig - at møde op til noget, jeg ikke aner, hvad er! Nå, men i takt med vores stigende alder, har vi skruet lidt ned for de der "prøve grænser"-udfordringer.

Men det skulle vise sig, at det alligevel denne gang var for grænseoverskridende - eller måske rettere for udfordrende - for to af os.

Dagens udflugt stod på cykeltur på mountainbike i Boserup Skov. Det lød sjovt og udfordrende, men det er rigtig, rigtig, rigtig mange år siden, jeg har været ude og cykle, så en mountainbike med 27 gear på stejle skovstier var alligevel lidt for skræmmende, både for mig og for Susan. Også selv om guiden lovede at tage hensyn til alle - der er vel grænser for, hvor meget hensyn man bør lade andre tage til ens manglende koordination/kondition!

Så vi vinkede farvel til de friske cykel-myg og vandrede en tur gennem Roskilde by, hvor garden trak op (hvorfor hedder det egentlig det?) 

Der blev spillet jazz i Djalma Lunds Gaard,
og torvet var fyldt med boder og skønne blomster.
Endnu en gang kom garden forbi, og den lille fyr i midten på næstbagerste række havde stadig ikke fundet ind i takten.

På vej tilbage til de raske cykel-myg kom vi forbi denne skønne butik og deres hilsen til alle de glade studenter.

Det er et af den slags steder, hvor jeg har en helt klar aftale mellem mig selv og min økonomi om, at jeg ikke må gå ind. Ikke engang for at kigge! Nok se - ikke røre, men det ser da fristende ud, ikke?

Efter denne raske travetur stødte vi til cykel-myggene igen og indtog en dejlig frokost i Charlottes gårdhave. Og så var det tid til at aflevere cyklerne og tage videre til næste arrangement.

Her kommer cykel-myggene ræsende ...


Og jeg ræsede videre, forude ventede mc-vennerne hos Maribo MC. Det årlige Skt. Hans træf var i fuld gang, da jeg landede ud på eftermiddagen, men hej så er teltet jo slået op, og der er klar til fest.

Den faste kl. 20 skål indtages i Trelleborg MC's lejer. Og så var det tid til min pap-datters dåb også i Trelleborg MC - her er hun, våd af øl, lidt frysende, dårligt lugtende og GLAD. 
 

Godt vi i min klub ikke har nogle ritualer i forbindelse med vores optagelse i klubben :o)

Det blev ikke til mange billeder af motorcykler, men dette spejl kunne jeg ikke stå for, det er da sejt ...


Resten af dagen stod på god mad, musik, fest og glade mennesker. Her er det pap-datterens far (ham ka' jeg godt li') og to klubkammerater med en god ven i midten.
 
 













Det blev en længere roman, tak til dig, der nåede hele vejen igennem, og så må jeg lige beklage den forringede billedkvalitet på nogle af billederne - det kan jo ikke gå lige godt altid.


4 kommentarer:

  1. Hvor bliver det spændende for de unge fyre – og jeg kan se, de har en ramme øl med, så de kan klare de første par dage på Roskilde Festivalen :-)
    Men pyha, sikke en udfordring i TøsernesPrøveGrænserKlub! Jeg kan godt forstå, hvis du ikke havde lyst til at sætte dit liv på spil.
    Dejlige billeder også fra Roskilde, og sikke en dåb, den unge kvinde blev udsat for i jeres MC-klub… :-)
    Kh og tak for en spændende fortælling!

    SvarSlet
  2. hihi, du har da også haft en sjov weekend, min knægt er også på roskilde (han er 27)...Jeg tror nu også at jeg havde sprunget cykelturen over...Fine sidespejle, og ja godt at vi ikke har øldåb hos os...adder...Vi må mødes og køre en pigetur, det kunne være sjovt...;-D

    SvarSlet
  3. Ja nogle weekender løber helt over med dejlige oplevelser og det her at da vist en af slagsen... hi hi... Knuzz

    SvarSlet
  4. Madame: Ja, jeg er sikker på de hygger sig i Roskilde. Og jeg er rigtig glad for, jeg sagde fra på cykelturen - og det er heldigvis helt ok. Glæder mig du syntes om fortællingen :o)

    Annemarie: Ja, det har være en sjov weekend - og ja vi må finde en dag, hvor vi kan mødes og køre en tur. Jeg sender dig en e-mail, så vi kan finde et tidspunkt.

    May Britt: Ja, det var en af de gode weekender, og der kommer forhåbentlig flere ;o)

    KH Anette

    SvarSlet