onsdag den 20. juli 2011

Hjemme igen

Det er nu dejligt at se et dansk vejskilt, tænk at ordene Marrebæk og Bøtø kan vække så meget glæde, men jeg elsker nu at være tilbage på dansk jord - det er trygt og godt.

En uge i det Tyske og 1.350 km på motorcyklen er det blevet til. Egentlig var vi ikke så langt væk, bare lige med færgen til Rostock og så ca. 120 km over mod polen til en meget, meget lille by Siedenbüssow. Men her ligger Das Gutshaus, et fantastisk bikerhotel, med den største hjertevarme jeg nogen sinde har mødt på et hotel.

Hotellet i sig selv var et ganske charmerende hus, og dets værter var uovertrufne. Alle blev budt velkommen med hjælp til fodplade (plade der ligger under støttebenet, så det ikke glider i grus eller synker ned) og håndtryk.


Motorcyklerne kunne holde i skygge i en lang allé, der var helt dækket over af træerne. Det er min den rød/hvide midt i billedet ...


Og som ethvert tysk hotel med respekt for sig selv, havde de selvfølgelig også en Biergarten, hvor vi kunne sidde og nyde en øl (eller noget) og de aftener vejret var til det (og det var de fleste) spiste vi også her eller i teltet.


Og tænk - lige på min fødselsdag, hvor jeg allerede havde fået gaver af mc-klubben og kæresten, syntes værten at der var så mange gæster, at han havde ringet efter deres lokale hus-orkester


Så der var fest og stemning, værten gav en drink til fødselsdagsbarnet og alle hotelgæster sang med på fødselsdagssangen, kan man få det bedre på en sommeraften i godt selskab (den kvikke læser vil kunne genkende den spraglede trøje fra tidligere, og vide, at det er skribenten selv).


Og så lige til slut en situationsrapport fra andedammen, der er stadig 5 ællinger og de er vokset helt vildt i den uge jeg var væk ...


Jeg håber I alle nyder sommeren, og jeg glæder mig til at komme rundt på jeres blogge igen.

8 kommentarer:

  1. Velkommen hjem.
    Vores ferie er først lige begyndt - og vi er så småt ved at tro på det. Det er som om at kroppen først lige skal vænne sig til det :)
    Håber at du slap af med forkølelsen.

    SvarSlet
  2. Det lyder som den dejligste ferie, I har haft - sikke nogle smukke billeder. Og tillykke med fødselsdagen, Anette! Det var vel nok sødt af værten at fejre dig :-)
    Pyha, godt der er fem ællinger stadigvæk. De lever vist et farligt liv, og jeg håber, de klarer sig.
    Kh

    SvarSlet
  3. Ja velkommen hjem igen... ser ud som om I havde en rigtig dejlig tur... Knuzz

    SvarSlet
  4. Kim: Tak, og jo forkølelsen fortog sig, så der kun er lidt tålelig hoste indimellem. Jeg håber I får en dejlig ferie. Jeg ferierer stadig hjemme på matriklen, det er dejligt at være helt nede i gear.

    Madame: Det var en dejlig ferie, der skal nok komme mere derfra. Og tak for fødselsdagshilsenen, ja det er dejligt at blive fejret blandt venner, både nye og gamle.
    Nu tror jeg ællingerne klarer sig, de er ved at være ret store, så nu kan måger og andet vist ikke tage dem mere.

    May Britt: Det var en dejlig tur, håber du kan være med næste gang, vi ses tirsdag :o)

    KH Anette

    SvarSlet
  5. Ses forhåbentlig på lørdag... til housewarming..

    SvarSlet
  6. May Britt: Selvfølgelig, det havde jeg lige glemt. Knus

    SvarSlet
  7. Det var pokkers jeg havde skrevet en kommentar, gud ved hvor den blev af?...Nåeh men velkommen hjem det ser ud til at I har haft en dejlig tur...Vi tager afsted igen i weekenden og er væk en uge, så mon ikke vi derefter kan finde en eftermiddag/aften hvor vi kan køre et par timer, så er vejret forhåbentlig også blevet bedre...Vi kan jo lige skrives ved når jeg er hjemme igen..Knus

    SvarSlet
  8. Annemarie: Godt du ikke blev helt væk - Ja vi havde en dejlig tur, det håber jeg også I får i næste uge. Og så finder vi et tidspunkt at mødes, når du er hjemme igen, god ferie.
    KH Anette

    SvarSlet