fredag den 26. august 2011

Knald tumpen en på lampen!

I dag modtog jeg en sms, hvor der stod:
Husk, at hvis nogen irriterer dig, så kræver det 42 muskler at se sur ud, men kun 4 at løfte hånden og knalde tumpen en på lampen!
Ikke at jeg vil opfordre til vold, men er det egentlig ikke lidt for tit, at vi lader os irritere og går og er sammenbidte, hvor det ville være meget bedre, at sætte modparten på plads.

Jeg mener, man kan vel også verbalt knalde tumpen en på lampen.

Og hvorfor egentlig gå og bruge en masse muskler – og tankevirksomhed – på nogen, som måske slet ikke opdager, at man er sammenbidt og irriteret. For det er jo som regel det, der sker. Altså hvis det ikke er kæresten eller ægtefælden der er “tumpen”. Så er de ikke i tvivl om, at man er irriteret, men de skal absolut ikke have klinket mere, og venter til stormen har lagt sig.

Hvorfor er det, kvinder har så svært ved at tage bladet fra munden og få luftet irritationerne – for er det bare mig, eller er kvinder særligt gode til at gå rundt og se sammenbidte ud?

Jeg tilstår, jeg er selv en af dem – av den gjorde nas – jeg syntes jo ellers jeg er så omgængelig, fleksibel, tolerant og lige ud ad landevejen. Ih ja, det er jeg også, så længe der ikke er noget der irriterer mig – så klapper snakketøjet pludselig i!

Hmm, men da jeg jo grundlæggende er dovent anlagt, vil jeg i fremtiden anstrenge mig for at spare på muskel-aktiviteten og knalde tumpen en på lampen – altså verbalt Smiley, der blinker.

Hvordan er det med din muskel-aktivitet?

7 kommentarer:

  1. Den må jeg lige tygge lidt på Anette:)

    SvarSlet
  2. Haha ja undskyld men et indlæg der allerede i første sætning fik smilet frem...jeg er blevet bedre til at sige fra og kalde en spade for en spade og sige, hvis jeg synes folk opfører sig som et par klaphatte. Det kan jo gøres på mange måder også med et smil, men så de alligvel ved at man mener det. Gider ikke så meget pis. Det er sådan lidt "vi må videre-agtigt....tumpe"

    SvarSlet
  3. Kim: Tyg du lidt :o)

    Bettina: Det glæder mig, at jeg fik smilet frem. Jeg er også blevet meget bedre til at sige fra, meeen der er stadig områder der kan forbedres :o)

    KH Anette

    SvarSlet
  4. Hihi, det var meget morsomt at læse :-) Jeg må indrømme, at jeg er mere til at sige fra på en venlig måde - men sige fra, det skal vi. At knalde tumpen en på lampen sådan rent verbalt bruger jeg, hvis den første taktik ikke virker! Man kan være meget skarp på en venlig måde ;)
    Kh

    SvarSlet
  5. Hi hi... sikke meget sådan en lille sms kan gøre og videresendte den fordi jeg nemlig synes det er rigtigt... hvorfor bruge tid på at være sur... hi hi... og ja tror jeg er blevet bedre med tiden til verbalt at sige min mening og kan sagtens går i sort... heldigvis ikk så længe af gangen... kan du ha' en dejlig lørdag... Knuzz

    SvarSlet
  6. Hihi.. jeg synes jeg har hørt at smilet er det der kræver færrest muskler og energi.. :-)
    Jeg er blevet ret god til ikke at gå og mukke, enten siger jeg fra med det samme, eller også trækker jeg på skulderen og siger pyt.. :-) men ind i mellem glemmer jeg al sund fornuft og bliver rigtig indædt sur og indestængt, og det er faktisk død irriterende...

    SvarSlet
  7. Jeg synes det kommer meget an på hvor og hvordan.
    Nogle gange - når det er folk der ikke fylder i mit liv - kan jeg sagtens få kaldt en spade for en spade.
    Men er det folk der er tæt på mig synes jeg det er svært.

    SvarSlet