lørdag den 15. december 2012

Morgen(menneske)

Jeg er et morgenmenneske, jeg vågner tidligt og elsker at få en masse fra hånden fra morgenstunden.

Eller sådan var det!

I min nye lejlighed – hvor jeg, så længe jeg har begge drenge hjemme, sover i stuen – har jeg fået en helt ny døgnrytme. Jeg vågner stadig tidligt, jeg står også op, brygger en kande te og rister morgenbrødet.

Men, så lopper jeg lige så stille tilbage i mit ringhjørne – smider en stor pude og dynen i ryggen, og vupti er der gået et par timer med morgenmad, radio, iPad og bog …

_MG_0016

Her kan jeg sidde længe og nyde udsigten – og mit juletræ – og lave absolut ingenting …

_MG_0030

I starten af november havde Bettina Holst et forslag til alternativt juletræ – jeg har ikke vægpladsen til præcis sådan et og heller ikke gulvplads til et rigrigt grantræ, så ideen er blevet genbrugt sådan her …

_MG_9940

Og efter at være så dygtig til at lave ingenting, vil jeg nyde en flødebolle fra Spangsberg – uh, de har lagersalg hver fredag lige ved siden af min arbejdsplads, til nedsatte priser – hvem kan stå for det?

_MG_0046

Og SÅ skal støvsugeren altså svinges …

Må du have en rigtig dejlig lørdag Rødt hjerte

16 kommentarer:

  1. Dit juletræ er ualmindeligt smukt - jeg har aldrig set sådan et før og er fristet til at lave et magen til. Hvor bor du lækkert og hyggeligt! KH

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame, ideen til juletræet er til fri afbenyttelse, og Bettina Holst har flere ideer ...
      KH Anette

      Slet
  2. Hvor har du bare fået indrettet dig tophyggeligt Anette - waoo. Og dit juletræ...arhmm altså hvor ser det hamrende godt ud - og super god idé med at hænge det på den måde ! :-)))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Bettina, jeg er også så glad for min nye lejlighed.
      KH Anette

      Slet
  3. Uh hvor ser det bare hyggeligt ud og man skal huske at nyde når man har tid til at hygge med og om sig selv... smart juletræ du har fået op og ja vi er jo nogle stykker som ikke har plads til et alm juletræ.. Forsat hyggeweekend til dig søde... Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak May Britt, ja man skal hygge sig, lige så tit man kan.
      Knus Anette

      Slet
  4. Et fint juletræ vi har heller ikke plads til et juletræ så idéen med dit træ er rigtig god. Dejligt bare at give sig tid til at hygge, og du har fået det fint og hyggeligt..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie, ja det er dejigt at give sig tid og nyde livet.
      KH Anette

      Slet
  5. Hvor er det hyggeligt! Jeg så juletræet på det midterste billede og blev glad da du uddybede! Flot er det blevet!

    SvarSlet
  6. Hvor er det et sjovt og fint juletræ, det vil jeg prøve at huske til næste år.. :-)
    Jeg kan godt forstå du kan lide at sidde i det hjørne og nyde livet.
    God søndag hos dig Anette.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, det er godt at have steder at finde ro.
      KH Anette

      Slet
  7. Jeg er GLAD for, at jeg ikke bor ved siden af det lagersalg! Det er slemt nok at have sit showroom oven på én af de bedste chokoladebutikker, jeg kender - og min mor er ved at blive elitekunde dernede. Gæt hvem DET går ud over...!!

    Men ellers ser der vel nok hyg'ligt ud i dit hjørne. Jeg elsker også at sidde og morgennussehygge med computer og morgente, og der kan meget nemt gå et par timer, som du skriver. Ahhhhh.... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mia, jeg så godt chokoladebutikken da jeg gik fra dit showroom, den så godt nok lækker ud. Hvor var det hyggeligt at besøge din butik, hjerterne bragte stor glæde hos min veninde.
      KH Anette

      Slet
  8. Hvis jeg havde sådan et ringhjørne, så ville mine morgener helt sikkert også strække sig. Laaaaangt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne, ja nogle weekender kan der også gå rigtig lang tid i det hjørne, men så er det nok fordi man trænger til det - det fortæller jeg i hvert tilfælde mig selv :o)
      KH Anette

      Slet